Anasayfa    |   Kayit Bilgileri   |   İletişim    |    Egitim Kadromuz   |     |    Türkçe  
 
 
KURUMSAL OKUL ÖNCESİ İLKOKUL ORTAOKUL LİSE DESTEK BİRİMLER   OKULDA YAŞAM
  TED Afyon Koleji RÖPORTAJ : AFYONKARAHİSAR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜR SAYIN METİN YALÇIN  
TED Izmir Koleji ATATÜRK KÖŞESİ
Atatürk Kösesi
   
TED Izmir Koleji TED AFYON KOLEJI TANITIM FILMI
   
TED Izmir Koleji ETKİNLİK TAKVİMİ
    Nisan 2018    
Pzt Sal Çrs Prs Cum Cts Pzr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
       
 
 
   

RÖPORTAJ :

ÖĞRENCİMİZ ZEYNEP ÇAĞLAYAN'IN AFYONKARAHİSAR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ SAYIN METİN YALÇIN İLE YAPTIĞI RÖPORTAJ:

Metin Yalçın Kimdir?

1967 Balıkesir İli Dursunbey İlçesi Aşağı Yağcılar köyünde doğdu. İlkokuldan sonra 1985 yılında Dursunbey İmam Hatip Lisesini bitirdi ve aynı yıl Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesine girdi. 1990 yılında mezun oldu. 1991 yılında askerliğini yaptı ve 1992 yılında Konya İli Hadim İlçesi Hadim Lisesinde göreve başladı. Hadim Lisesinde 2 yıl Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği ve bir yıl müdür yardımcılığı yaptı. 1994 yılı Ekim ayında Bartın İmam Hatip Lisesine Meslek Dersleri Öğretmeni olarak atandı. Altı ay boyunca öğretmenlik yaptıktan sonra 2000 yılı Haziran ayında Balıkesir İli İvrindi İlçesi, İvrindi İmam Hatip Lisesi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne geçti. 2005 yılında Bursa İli Karacabey İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne atandı ve geçici görevle İvrindi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne atandı ve geçici görevle yine İvrindi İlçe Milli Eğitim Müdürü olarak çalışmaya devam etti.

2007 yılında İkinci Üniversite olarak Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi bölümünü bitirdi. 17 Ekim 2011 tarihinde Karacabey İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne geçti. 13.01.2012 tarih ve 2088 sayılı Bakanlık kararnamesiyle Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğüne görevlendirilen Yalçın, 01.02.2012 tarihinde bu göreve başladı. Evli ve iki çocuk sahibidir.

 Sayın Milli Eğitim Müdürümüz, Okulumuzda Türkçe Dersi proje görevi olarak verilen “ Eğitim Alanında Bir Röportaj” konulu ödev için burada bulunmaktayım. Beni makamınıza kabul ettiğiniz için teşekkür ederim.

Sayın Müdürüm bizler sizi ve mesleğinizi daha iyi tanımak istiyoruz. Bize kendinizden bahseder misiniz, sizi tanıyabilir miyiz?

“1967 Balıkesir Dursunbey İlçesi doğumluyum. İlkokul, ortaokul ve lise eğitimimi ilçede tamamladım. Daha sonra Bursa Uludağ Üniversitesine girdim. 1992 yılında öğretmenlik mesleğini yapmaya başladım. Müdür yardımcılığı ve Okul Müdürlüğü yaptım. Bartın’da çalıştım. Daha sonra Balıkesir İli İvrindi ilçesinde Okul Müdürü olarak görev yaptım. Daha sonra da İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü görevine başladım. 2012 yılında ise Afyonkarahisar İli Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü görevime başladım.

Bildiğimiz kadarıyla siz de daha önce öğretmen olarak görev yapmıştınız. Öğretmenlikten Milli Eğitim Müdürlüğü’ne uzanan süreci bizimle paylaşır mısınız?

“Öncelikle şunu söyleyeyim;  öğretmenlik mesleği çok severek yaptığım bir meslekti ve hala da çok seviyorum. Eğer isteyerek yapıyorsanız öğretmenlik kadar mutluluk verici bir meslek bilmiyorum. O kadar sevdiğim bir meslek. Öğrencilerle iletişim kurmak, öğrencilere bir şeyler kazandırmak, onların başarılarını görmek ve bu başarıda biz öğretmenler olarak başarı yollarında katkı sağlamak çok mutluluk verici bir duygu”

Öğretmenliği bir çalgı aletine benzetseydiniz, bu ne olurdu?

“Her çalgı aletinin kendine göre farklı özellikleri var. Bu yüzden öğretmenliği bir çalgı aletine değil de bütün çalgı aletlerinden ortaya çıkan, güzel melodilerden oluşan bir dinletiye benzetirdim.

 İlimizde eğitim alanında gerçekleştirmeyi düşündüğünüz projeleriniz var mı? Varsa bizimle paylaşır mısınız?

“5 yıldır Afyonkarahisar’da görev yapıyorum. Beş yıldır yapmış olduğum birçok proje var. Ve şu anda yürüttüğümüz, devam ettirdiğimiz projeler var. Ve bir çok yeni projelerde yapmayı planlıyoruz. Projelerden daha çok amacı önemli benim için. Birincisi eğitimde nitelik ve kaliteyi arttırmaya yönelik yaptığımız projeler var. Diğer noktada ise öğrencilerimizin kendilerini geliştirmeleri ile ilgili yaptığımız bir takım projeler var. Diğer tarafta davranış noktasında kötü davranışları önleyici, iyi davranış kazandırmaya yönelik projelerimiz var. Şu anda yürütmekte olduğumuz EKAP (Eğitimde Kaliteyi Arttırma Projesi) devam etmektedir. Biraz önce saymış olduğum bütün maddeleri bu proje altında topladık. Ayrıca geçen yıl başlayıp tamamlama sürecine geldiğimiz “ Mavi Kurdele” Projemiz var. Bu projede öğrencilerimizin bağımlılığa yönelik bilinç düzeyini biraz daha arttırmayı hedefliyoruz”

Milli Eğitim Müdürü’nün görevleri nelerdir? Sorumluluklarınızı bizlerle paylaşır mısınız?

“O kadar geniş kapsamlı bir görev ki İl genelinde Okul, Öğrenci, Öğretmen ile ilgili her sorun bizim sorumluluğumuz altında. Ama şöyle ifade edebiliriz Milli Eğitim Bakanlığının ve devletin çizmiş olduğu çerçeve içerisinde, onların yönetmeliğine uygun bir şekilde bir ilin bütün ilçelerini, köylerini kapsayarak planlı, programlı bir şekilde yürütmektir. İl genelinde okul ihtiyaç varsa okul yapmak, derslik ihtiyacı varsa derslik yapmak, boş geçen ders varsa öğretmen atamak ve ulaşım dahil her konuda her türlü tedbiri almak bizim görevimiz kapsamında”

İlimizdeki Eğitim- Öğretim faaliyetleri hakkında bilgi verir misiniz? Eğitimde dünya standartlarını düşündüğümüzde, sizce Türkiye’nin ve ilimizin bu standartlardaki yeri neresidir?

“Tabiki çok geniş değerlendirilecek bir konu ama kısaca şöyle ifade edeyim. Dünya standartları dediğimizde iyi eğitim verilen bireyler yetiştirmek. Yani iyi bir meslek sahibi olmak değil hedef. Aynı zamanda kişinin ailesine, kendisine, vatanına, milletine hatta tüm insanlığa karşı yararlı bir birey olmasıdır Bugün vatanını, milletini sevmeyen bir doktor, öğretmen, yönetici varsa ve teröre sebep oluyorsa bu birey eğitimin amacını alamamış ve standartlar dışında yetişmiş demektir.

Bu konuda Avrupa Ülkeleri ve gelişmiş ülkeler arasında biraz geri planda kalmış olabiliriz fakat üretilen politikalar çerçevesinde o seviyeye ulaşmaya çalışıyoruz. Yaptığımız projeler zaten bu standartları yakalamak hedeflidir.”

İdeal bir eğitim için veli, öğrenci, öğretmen ilişkisi nasıl olmalıdır?

“İdeal eğitim için bu üçlü bir zincir. Öğretmen motivasyonu yüksek bir şekilde öğrencisine rehberlik etmelidir. Onun yaşam koçu olmalıdır. Bu sağlamak yetmiyor. Bundan sonra aile devreye giriyor. Bu ilişkiyi bağlayıcı en önemli nokta bağın aile olduğunu düşünüyorum. Bu bağ sayesinde hedeflediği başarıya ulaşabilir.”

 Bir Milli Eğitim Müdürü olarak TED Afyon Kolejine bakış açınızı öğrenebilir miyiz?

“TED Afyon Koleji’ni başarılı bir okul olarak görüyoruz. İyi bir eğitim verildiğini düşünüyoruz. Zaten her yıl TEOG Sınavında  İl birincisi oluyor. Bu noktada bize düşen bir görev olduğu sürece desteğimiz hep olacak. İnşallah başarılı öğrenciler yetiştirmeye devam eder.”

Son olarak TED Afyon Koleji öğrencilerine söylemek istediğiniz bir şey var mı? Daha da başarılı olmamız için tavsiyeleriniz nelerdir?

“TED Koleji başta olmak üzere tüm öğrencilerimize aynı şeyi söylüyoruz. Hiçbir başarı tesadüf değildir. Başarılı olan insanlar hiçbir zaman tesadüfen başarılı olmamıştır. Mutlaka başarının altında onların gayretleri, çabaları vardır. Çok çalışın, çok okuyun, bol bol kitap okuyun. Bunların yanı sıra kendinize büyük hedefler koyun. İçinde yaşadığınız topluma, insanlara faydalı meslekler hedefleyin. Örneğin savcılık, hakimlik hedefliyorsanız amacınız adaleti sağlamak olsun. Öğretmen olmayı hedefliyorsanız amacınız iyi ahlaklı ve çalışkan öğrenciler yetiştirmek olsun. Planlı ve projeli çalışın”

 Sorularım burada sona erdi. Verdiğiniz cevaplar için okulum ve kendi adıma çok teşekkür ederim. Okulumuzda sizleri görmek bizleri gururlandıracaktır. İyi günler, iyi çalışmalar.

 
     
   
 
       
  TED Afyon Koleji HIZLI ERİŞİM MENÜSÜ  
 
k12net Sistemi - TED Izmir Koleji   TED Izmir Koleji Okul Aile birligi Haber   Veli El Kitapçigi - TED Izmir Koleji    
               
TED Genel Merkez - TED Izmir Koleji   Tanitim videolari - TED Izmir Koleji   Veli Bülteni - TED Izmir Koleji   TED Mesale Dergisi - TED Izmir Koleji  
 
TEDMEM - TED Izmir Koleji 10.000 Genç Mesale TED Ünversitesi TED Ünivesitesi Sanal Tur  
 
 

TED Afyon Koleji ©