OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE SATRANÇ
Okul öncesi dönem olarak tabir edilen 3-6 yaş dönemi çocukların bilişsel ve fiziksel olarak en hızlı geliştikleri dönemdir. Okul öncesi dönemde öğrenilen ve kazanılan her deneyim, beynin çalışma kapasitesini belirleyici ve artırıcı özelliktedir. Çocukların okul öncesi dönemde satranç eğitimi gibi pozitif uyaranlara maruz kalması ile kişilik ve zeka gelişimlerinde de olumlu olarak katkısı olduğu görülmektedir.
Okul öncesi dönemde satranç eğitiminin çocuklara oyun eşliğinde, eğlenceli, keyifle öğrenmesini ve sevmesini sağlamak, çocukların sosyal, duygusal ve matematiksel zekalarının gelişmesine katkıda bulunması bakımından oldukça faydalıdır.
Satranç derslerimiz masallarla, görsel ve uygulamalı anlatımla yapılmaktadır. Çocuklara öncelikle satrancı sevdirmek ve onların satrancın faydalarından yararlanmaları amaçlanmaktadır. Satrancı oynayarak ve eğlenerek öğrenirlerken, satranç eğitim panosu, satranç ile ilgili filmler, satranç takımları, bahçe satrancı ve konu ile ilgili satranç boyamaları araç gereçleri kullanılmaktadır.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM AKIL ZEKA OYUNLARI
“Akıl ve Zeka Oyunları” konusunda uzman ve uygulama belgesi olan kişiler tarafından programlı bir şekilde uygulandığında anaokulu öğrencilerinin; üretkenlik, düşünme becerileri, görsel algı, analiz becerisi, dikkat ve hayal gücü, matematiksel zeka gelişimi, refleks gelişimi ve farkındalık yeteneklerini geliştiren bütünleşik bir eğitim sistemidir. Çocuklar “akıl ve zeka oyunları” sayesinde geometri ve matematik kavramlarını öğrenirken grup çalışmaları sayesinde sosyal becerilerini ve iletişim yeteneklerini geliştirirler.
Uygulanan oyunların birinde görsel algı gelişirken, diğerinde düşünme becerilerinin veya üretkenlik becerilerinin gelişmesi desteklenmektedir. Çocuğun hayatın başında doğru yönlendirilmesi onun için en önemli yatırımdır. “Akıl ve Zeka Oyunları” sayesinde çocukların yeteneklerinin ne yönde olduğu keşfedilip o alanda eğitim alması büyük bir fırsat olacaktır. Diğer yandan çocukların eksik becerilerinin anlaşılması da onların yaşamını kolaylaştıracaktır. Çünkü eğitimin temelinde çocuğun iyi tanınması yatar. Öğretmen veya veli çocuğun ilgilerini iyi bildikleri zaman onu daha rahat yönlendirebilirler.
Özellikle çocukluk döneminin başı sayılan okul öncesinde Akıl ve Zeka Oyunlarının uygulanması ile çocuklarda aşama , aşama kişilik gelişimi desteklenir. Başlangıçta farkındalık becerisini öğrenirler daha sonra ayırt etme ve görsel algı becerileri üzerine yoğunlaşırlar. Grup içerisinde yer alarak sosyalleşir ve yaptıkları proje çalışmalarıyla grup ruhu kazanırlar. Yapılan her etkinlikte aktif yardımlaşma ve birlikte hareket etme becerileri kazanırlar.
Okul öncesi dönem olarak tabir edilen 3-6 yaş dönemi çocukların bilişsel ve fiziksel olarak en hızlı geliştikleri dönemdir. Okul öncesi dönemde öğrenilen ve kazanılan her deneyim, beynin çalışma kapasitesini belirleyici ve artırıcı özelliktedir. Çocukların okul öncesi dönemde satranç eğitimi gibi pozitif uyaranlara maruz kalması ile kişilik ve zeka gelişimlerinde de olumlu olarak katkısı olduğu görülmektedir.
Okul öncesi dönemde satranç eğitiminin çocuklara oyun eşliğinde, eğlenceli, keyifle öğrenmesini ve sevmesini sağlamak, çocukların sosyal, duygusal ve matematiksel zekalarının gelişmesine katkıda bulunması bakımından oldukça faydalıdır.
Satranç derslerimiz masallarla, görsel ve uygulamalı anlatımla yapılmaktadır. Çocuklara öncelikle satrancı sevdirmek ve onların satrancın faydalarından yararlanmaları amaçlanmaktadır. Satrancı oynayarak ve eğlenerek öğrenirlerken, satranç eğitim panosu, satranç ile ilgili filmler, satranç takımları, bahçe satrancı ve konu ile ilgili satranç boyamaları araç gereçleri kullanılmaktadır.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM AKIL ZEKA OYUNLARI
“Akıl ve Zeka Oyunları” konusunda uzman ve uygulama belgesi olan kişiler tarafından programlı bir şekilde uygulandığında anaokulu öğrencilerinin; üretkenlik, düşünme becerileri, görsel algı, analiz becerisi, dikkat ve hayal gücü, matematiksel zeka gelişimi, refleks gelişimi ve farkındalık yeteneklerini geliştiren bütünleşik bir eğitim sistemidir. Çocuklar “akıl ve zeka oyunları” sayesinde geometri ve matematik kavramlarını öğrenirken grup çalışmaları sayesinde sosyal becerilerini ve iletişim yeteneklerini geliştirirler.
Uygulanan oyunların birinde görsel algı gelişirken, diğerinde düşünme becerilerinin veya üretkenlik becerilerinin gelişmesi desteklenmektedir. Çocuğun hayatın başında doğru yönlendirilmesi onun için en önemli yatırımdır. “Akıl ve Zeka Oyunları” sayesinde çocukların yeteneklerinin ne yönde olduğu keşfedilip o alanda eğitim alması büyük bir fırsat olacaktır. Diğer yandan çocukların eksik becerilerinin anlaşılması da onların yaşamını kolaylaştıracaktır. Çünkü eğitimin temelinde çocuğun iyi tanınması yatar. Öğretmen veya veli çocuğun ilgilerini iyi bildikleri zaman onu daha rahat yönlendirebilirler.
Özellikle çocukluk döneminin başı sayılan okul öncesinde Akıl ve Zeka Oyunlarının uygulanması ile çocuklarda aşama , aşama kişilik gelişimi desteklenir. Başlangıçta farkındalık becerisini öğrenirler daha sonra ayırt etme ve görsel algı becerileri üzerine yoğunlaşırlar. Grup içerisinde yer alarak sosyalleşir ve yaptıkları proje çalışmalarıyla grup ruhu kazanırlar. Yapılan her etkinlikte aktif yardımlaşma ve birlikte hareket etme becerileri kazanırlar.