TED Afyon Koleji Anaokulu’nda 3-4 ve 5 yaş (36-71 ay) çocuklarına okul öncesi eğitim verilir. Eğitim-Öğretim hayatının ilk basamağını oluşturan anaokulu eğitim programının amacı, çocukların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimlerini desteklemek, becerileri kazandırmak, olumlu benlik kavramı geliştirmesine, kendini ifade etmesine, öz denetim kazanmasına olanak tanımak, öğrenme isteği ve merak duygusunu uyandırmak, yaratıcılıklarını geliştirmektir. Çocukların Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamaktır.
TED Afyon Koleji Anaokulu, 2015-2016 öğretim yılında faaliyete geçmiştir. Binamız kampüs içinde ayrı bir bina olarak planlanmış ve farklı öğrenme stillerine uygun olarak hazırlanmıştır. Binamızda, fen-doğa-mutfak etkinliklerinin yapılacağı çok amaçlı salonlar, yabancı dil odası, sanat çalışmalarının yapılacağı sanat atölyesi, müzik odası, jimnastik-spor salonu, uyku/dinlenme odası, yemek odası, iç oyun alanı ve dış oyun alanı bulunmaktadır. Geniş bir bahçe kullanımına sahip olan okulumuzda yer alan sınıfların tümünden bahçeye çıkışlar sağlanabilmektedir. Sınıflarımız geniş, aydınlık ve havadar olarak planlanmıştır.
TED Afyon Koleji Anaokulu’nda, Atatürk’ün milli ve manevi değerlerine bağlı, kendine güvenen, paylaşımcı, hoşgörülü, saygılı, kendini ifade edebilen, katılımcı, sorumluluk sahibi, sanata karşı duyarlı ve sorgulayan bireyler yetiştirmek hedeflenmektedir. Öğrencilerin motor, bilişsel, duygusal-sosyal, dil ve öz bakım gelişim gereksinimlerinin karşılanması, yeteneklerinin, keşfedilip geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Okul öncesi eğitimde veli iletişim ve işbirliğinin önemi dikkate alınarak, veliler çocuklarının gelişimi ve okul etkinlikleri hakkında bilgilendirilmektedir. Okulumuzda her dönem bir kez yılda iki kez olmak üzere öğrenci-veli-öğretmen görüşmeleri ( portfolyo sunumları ) düzenlenmektedir. Portfolyo sunumlarında öğrenciler, dönem boyunca yaptıkları çalışmaları aileleri ile paylaşırlar böylelikle öğrenme süreçlerine ilişkin kendi sorumluluklarını üstlenme fırsatı bulurlar.
5 yaş grubu öğrencilerimizle ilkokula hazırlık çalışmaları kapsamında ses dersleri gerçekleştirilmektedir. Çalışmaların planlanma ve uygulanma aşamasında ilkokul öğretmenlerinden destek alınmakta, onlar eşliğinde sürdürülmektedir. İkinci dönem ilkokul öğrencileri ile bir araya gelerek akran çalışmaları düzenlenmektedir. 5 yaş öğrencilerine ilkokul binası fiziksel olarak da tanıtılmakta ve bazı ses dersleri o binada gelecekte oturacakları sıralarda gerçekleşmektedir.
Yıl içerisinde öğretmenlerimiz , aile katılımları planlanmaktadır. Aile katılımları sayesinde hem etkili iletişim artmakta hem de öğrenciler anne babalarının okula gelmesi ve onların ortamlarını görmesi için fırsat bulmaktadır.
Okul öncesi PDR birimimiz koruyucu ve önleyici rehberlik çerçevesinde öğrencileri bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal özelliklerini tanımak ve geliştirmek amacıyla çalışmalarını yürütürken, aile desteği ve işbirliğinin önemi üzerinde durarak hareket etmektedir.
Okul öncesinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık hizmetleri öğrenciye ve aileye yönelik olmak üzere iki aşamalı uygulanmaktadır.
TED Afyon Koleji Anaokulu, 2015-2016 öğretim yılında faaliyete geçmiştir. Binamız kampüs içinde ayrı bir bina olarak planlanmış ve farklı öğrenme stillerine uygun olarak hazırlanmıştır. Binamızda, fen-doğa-mutfak etkinliklerinin yapılacağı çok amaçlı salonlar, yabancı dil odası, sanat çalışmalarının yapılacağı sanat atölyesi, müzik odası, jimnastik-spor salonu, uyku/dinlenme odası, yemek odası, iç oyun alanı ve dış oyun alanı bulunmaktadır. Geniş bir bahçe kullanımına sahip olan okulumuzda yer alan sınıfların tümünden bahçeye çıkışlar sağlanabilmektedir. Sınıflarımız geniş, aydınlık ve havadar olarak planlanmıştır.
TED Afyon Koleji Anaokulu’nda, Atatürk’ün milli ve manevi değerlerine bağlı, kendine güvenen, paylaşımcı, hoşgörülü, saygılı, kendini ifade edebilen, katılımcı, sorumluluk sahibi, sanata karşı duyarlı ve sorgulayan bireyler yetiştirmek hedeflenmektedir. Öğrencilerin motor, bilişsel, duygusal-sosyal, dil ve öz bakım gelişim gereksinimlerinin karşılanması, yeteneklerinin, keşfedilip geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Okul öncesi eğitimde veli iletişim ve işbirliğinin önemi dikkate alınarak, veliler çocuklarının gelişimi ve okul etkinlikleri hakkında bilgilendirilmektedir. Okulumuzda her dönem bir kez yılda iki kez olmak üzere öğrenci-veli-öğretmen görüşmeleri ( portfolyo sunumları ) düzenlenmektedir. Portfolyo sunumlarında öğrenciler, dönem boyunca yaptıkları çalışmaları aileleri ile paylaşırlar böylelikle öğrenme süreçlerine ilişkin kendi sorumluluklarını üstlenme fırsatı bulurlar.
5 yaş grubu öğrencilerimizle ilkokula hazırlık çalışmaları kapsamında ses dersleri gerçekleştirilmektedir. Çalışmaların planlanma ve uygulanma aşamasında ilkokul öğretmenlerinden destek alınmakta, onlar eşliğinde sürdürülmektedir. İkinci dönem ilkokul öğrencileri ile bir araya gelerek akran çalışmaları düzenlenmektedir. 5 yaş öğrencilerine ilkokul binası fiziksel olarak da tanıtılmakta ve bazı ses dersleri o binada gelecekte oturacakları sıralarda gerçekleşmektedir.
Yıl içerisinde öğretmenlerimiz , aile katılımları planlanmaktadır. Aile katılımları sayesinde hem etkili iletişim artmakta hem de öğrenciler anne babalarının okula gelmesi ve onların ortamlarını görmesi için fırsat bulmaktadır.
Okul öncesi PDR birimimiz koruyucu ve önleyici rehberlik çerçevesinde öğrencileri bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal özelliklerini tanımak ve geliştirmek amacıyla çalışmalarını yürütürken, aile desteği ve işbirliğinin önemi üzerinde durarak hareket etmektedir.
Okul öncesinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık hizmetleri öğrenciye ve aileye yönelik olmak üzere iki aşamalı uygulanmaktadır.